رمز های درون لوگو های خودروسازان

تا به حال به لوگو خودروها توجه کرده اید که بیانگر چه مسئله ای هستند؟ در این مقاله قصد داریم به برسی رازهای درون آرم خودروساز های ژاپنی و کره ای بپردازیم.

تویوتا

این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت های تکنولوژیکی و فرصت های بی حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای فراوانی و «ta» به معنای برنج است.

تویوتا

همچنین این لوگو طوری طراحی شده است که در بر دارنده تمامی حروف Toyota باشد.

این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینه ها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب می شود.

لوگوی هیوندای

هیوندای

لوگوی این خودروساز کره ای تشکیل شده از یک بیضی است که در نگاه اول درون آن حرف H قرار گرفته است که اولین حرف Hyundai  می باشد.

ولی این یک اشتباه است، چرا که علامت قرار داده شده نشانه دست دادن مدیران شرکت با مشتریان است.

هیوندای از ابتدا داشتن خدمات پس از فروش مناسب را جزو اصلی ترین اهداف خود قرار داده بود به همین خاطر نمادی از مشتری مداری را در لوگوی خود قرار داده است.

سوبارو

سوبارو

این ستاره ها در اصل با الهام از گروهی از ستارگان صور فلکی “تاروس” به نام خوشه “ثریا” یا “پروین”روی لوگوی این برند ژاپنی به کار رفته است. این خوشه از ترکیب میلیون ها ستاره تشکیل شده که با چشم غیر مسلح شبیه 6 یا 7 ستاره بزرگ هستند. در ژاپن این خوشه فلکی را “سوبارو” می نامند و معنای لغوی آن به معنای “اتحاد” و “ترکیب” است.

لنتور پیشرو در زمینه واردات و فروش عمده تسمه ها، لنت ها، فیلترها، شمع و دیسک خودرو

نظرات
دیدگاه خود را بنویسید!